Want your
own Fotopage?








 
shariza's FotoPage

By: shariza safuri

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 11-Sep-2008 00:12 Email | Share | Bookmark
Kek Batik Marie dan Award dr Bro Meorjay

 
 
 
 
tima kasih bro meorjay sebab sudi bagi award yang cantik termasuk dua model dlm gambar tu untuk di gantung di sini..




semalam lepas masak untuk berbuka..sempat lagi aku buat Kek Batik..ni kuih kegemaran nurin..sampaikan masa bersahur tadi dia nak makan Kek batik..nasi tak mo

resepi aku cilok dari Almari Resepi milik peribadi Puan Sudip Kayu ..minta izin copypaste ye Puan...

Quote:
Bahan2:

20 keping biskut Marie
1/2 cawan mentega
1/2 cawan gula
1/2 cawan susu pekat
1 cawan milo
2 sudu serbuk koko
2-3 sudu kcg tumbuk (kcg tanah yg disangai dan di kisar halus) - tak taruh
1/4 cawan mixed fruit - tak taruh

*** kacang tumbuk & mixed fruit aku tak taruh sebab takde..aku memandai je taruh buah kurma..kurma tu aku buang biji dan rincik2 sikit..sodap gak rasanya

Cara2:
Pecahkan biskut marie kpd 4 bhgn.Ketepikan.Kemudian, masak mentega, gula & susu pekat. Bila mentega & gula dah cair, masukkan milo & serbuk koko. Gaul rata. Peringatan!! kena guna api perlahan spy x hangit. Kemudian masukkan kcg tumbuk,mixed fruit & masuk kan biskut marie yg dah dipecah2kan td. Gaul cepat2 sblm adunan mengeras. Bila dah rata, masukkan dlm loyang yg sudah digeris dgn mentega. Tekan2 dgn menggunakan senduk yg dah disalut plastik.Kemudian sejukkan...barulah buleh dipotong!




sedap rasanya...tp dalam gambar tak cantik le pulak..(tak reti nk shoot la )





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4007038.ip-198-27-81.net